آسانسور

آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها

Posted On تیر ۱۵, ۱۳۹۵ at ۷:۴۱ ب.ظ by / No Comments

آیا از وظایف مدیر ساختمان آگاهی دارید

شاید در نگاه خیلی از افراد، وظیفه مدیر فقط جمع کردن شارژ و پرداخت قبوض و نظافته…  تا اینجا هم کسی بیشتر با مدیر کاری نداره، چون قراره پول شارژ کمتری بپردازه
ولی زمانی که حادثه ای رخ بده یا حریقی صورت بگیره، طبق قوانین و رای دادگاه، مقصر اصلی مدیر شناخته میشه و محکوم به پرداخت خسارت و دیه. پس قوانین رو بشناسید….
  • بر اساس آئین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها، وظایف مدیران ساختمان تمدید گواهینامه بازرسی استاندارد، قرارداد سرویس و نگهداری و بیمه نامه آسانسور و آتش سوزی است که در بسیاری از ساختمان ها اجرا نمی شود.
در اینجا بعضی قوانین راباهم مرور می کنیم:
طرز انتخاب و وظائف و تعهدات مدیر:

ماده ۵ – در صورتیکه تعداد مالکین از سه نفر تجاوز کند مجمع عمومی مالکین تشکیل می شود.

ماده ۶ –   تشکیل مجمع عمومی مالکین اعم از مجمع عمومی عادی یا فوق العاده به موجب موافقتنامه بین مالکین خواهد بود، در صورت عدم توافق،  وزارت آبادانی و مسکن ترتیب آن را خواهد داد. (*۲)

ماده ۷ – در اولین جلسه مجمع عمومی ابتدا رئیس مجمع تعیین خواهد شد و سپس در همان جلسه مدیر یا مدیرانی از بین مالکین و یا اشخاص خارج انتخاب می شود. مجمع عمومی مالکین باید لااقل هر سال یک بار تشکیل شود.

ماده ۸ – برای رسمیت مجمع حضور مالکین بیش از نصف مساحت تمام قسمتهای اختصاصی یا نماینده آنان ضروری است.

ماده ۱۱- مجمع عمومی شرکا دارای وظائف و اختیارات زیر می باشند:
الف – تعیین رئیس مجمع عمومی.
ب – انتخاب مدیر یا مدیران و رسیدگی اعمال آنها.
پ – اتخاذ تصمیم نسبت به اداره امور ساختمان.
ت  – تصویب گزارش مربوط به درآمد و هزینه های سالانه.
ث – اتخاذ تصمیم در ایجاد اندوخته برای امور مربوط به حفظ و نگهداری و تعمیر بنا.
ج – تفویض اختیار به مدیر یا مدیران به منظور انعقاد قراردادهای لازم برای اداره ساختمان.

ماده ۱۲ – کلیه تصمیمات مجمع عمومی شرکا باید در صورت جلسه نوشته شود و به وسیله مدیر یا مدیران نگهداری شود.

ماده ۲۰ – مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند سهم هریک از حق بیمه باتوجه به ماده ۴ قانون به وسیله مدیر تعیین واز شرکا اخذ  و به بیمه گر پرداخت خواهد شد.

ماده ۲۱- مدیر یا مدیران مکلفند میزان هزینه های مستمر و مخارج متعلق به هرشریک و نحوه  پرداخت آن را قبل یا بعد از پرداخت هزینه به وسیله نامه سفارشی به نشانی قسمت اختصاصی با نشانی تعیین شده از طرف شریک به او اعلام نمایند.

ماده ۲۲- در کلیه ساختمانهای مشمول قانون تملک آپارتمانها که بیش از ده (۱۰) آپارتمان داشته باشد مدیر یا مدیران مکلفند برای حفظ و نگاهداری و همچنین تنظیف قسمتهای مشترک وانجام سایر امور مورد نیاز بنا دربانی استخدام نمایند.

ماده ۲۶ – در صورتی که بین شرکا توافق شده باشد که هزینه های نگاهداری یک قسمت از بنا یا هزینه نگاهداری و عملیات یک جز از تاسیسات فقط به عهده بعضی از شرکا باشد، فقط هیمن شرکا ملزم به انجام آن بوده و در تصمیمات مربوط به این هزینه ها تعیین تکلیف خواهند نمود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *